Zafer İNCEBACAK Yazdı
Kategori: Eğitim Bilimleri - Tarih: 02 Nisan 2020 10:45 - Okunma sayısı: 1.588
Okullar tatil edilince Bakan’ından öğretmenine herkes çocuklara kitap okumayı tavsiye ediyor. “İyi, güzel de ne okusun?” çocuklar. Herkes kendi okuduğu ve beğendiği kitapları önerir genellikle. Oysa kitap önermek en zor işlerden biridir.
Kitap okuma ile okuldaki ders içerikleri arasında bağ vardır. Nasıl ki, dersler öğrencinin ilgi ve ihtiyaçlarına hitap etmeliyse kitaplar da ilgilerine, ihtiyaçlarına hitap etmelidir. Her öğrencinin ilgisi, duygu dünyası, merakları ve ihtiyacı farklılık gösterir. Bu nedenle her öğrenciye belirli, standart kitap önermeyi doğru bulmuyorum. Öğrencilerin dikkatini çekecek biçimde kitapların içeriğinden bahsedilebilir. Böylece öğrenciler en çok ilgilerini çeken kitabı seçip okuyabilirler.
Kitap okumak bir zorunluluk değil, ihtiyaçtır. Sadece çocuklar için değil, hepimizin ihtiyaçtır. Kitaplarda aslında kendimizi, hayallerimizi, beklentilerimizi, kafamızdaki soruların cevaplarını ararız. Yani, okumak için okumayız. İşte bunun için rast gele kitap önerisinden kaçınmalı; kitapların içeriğini dikkat çekici biçimde sunmalıyız.

13 Haziran 2026 14:34

06 Haziran 2026 01:01

18 Haziran 2026 19:33

06 Haziran 2026 18:53

06 Haziran 2026 19:46

11 Haziran 2026 17:50

12 Haziran 2026 19:24

15 Haziran 2026 22:55

04 Haziran 2026 21:26

08 Haziran 2026 09:42